BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Sunday, 20 October 2013

~Semua pergi~

ASSALAMUALAIKUM. . .. 


Uhm. .. .

sekarang aku tengah frust, fedup
dgn certain perangai org. . .

disebabkan perangai org,
semua pergi. . .

aku terpaksa stay sbb
nak menjaga hati abah. . .

kalau x,
mungkin aku pun pergi tanpa 
pikirkan orang. . .

kenapa satu demi satu orang yg aku sayang
pergi tinggalkan aku??

mule2 arwah ma. . .

now,
org2 sekeliling aku pun sorg demi sorg 
nak pindah tinggalkan aku. . .

sorang demi sorang pergi. . .
last2, tinggallah aku sendiri. . .

aku cuba utk mnghargai,
tapi
pada masa yg sama,
aku tak mampu nak halang
mereka utk mncari sinar bahagia yg mereka mau. . .

aku hanya mampu terdiam. . .
tanpa mampu utk brbicara sepatah prkataan pun.. . .
hanya airmata yg mngalir mmbicarakan semuanya. . .

aku hanya mampu menunggu. . .
menunggu seorang insan yg bisa terima aku apa adanya aku
dan membawa aku pergi. . .
sungguh. . .
aku dah tak mampu nak tanggung kepedihan ni. . .

aku cuba utk kuat, bangkit stelah semua pergi,
tapi tak senang. . .


biar masa yg tentukan bila aku harus 
betul2 pergi dari sini. . .

how i miss my mom. . .
alfatihah. . .
moga ma tenang di sana. . .
in shaa allah,
nanti kite jumpe lagi di sana. . . . ;(

wassalam. . . .

Wednesday, 9 October 2013

~Finally!~

ASSALAMUALAIKUM. . . .

Yeaaa. .. 

finally, 
dapat jugak lepas gian nak main bola baling. . .

finally,
dapat jugak lepas gian jaringkan gol. . .

finally,
dapat jugak pegang title juara. . .

finally,
luka lama kembali.  . ..

finally,
dapat sakit yg baru. . . .

finally,
aku baru sedar yg aku xfit langsung. . . .

finally and finally,
it hurts me. . . .

mase tengah main tadi,
tibe2 kepala sakit ssgt. . .
dunia berputar and semua gelap. . .

akibat terhempap mungkin. . .

kawan2 satu team risau. . .
aku mngaduh sakit. . .

bukan nak tunjuk manja,
tapi
mmg sakit. . .

game dihentikan seketika. . . .

dan aku,
masih meneruskan game wlau perit. . .

game sgt sengit,
namun disebabkan rezeki dan naseb baik,
alhamdulillah. . .
menang. . .

#tuahsyiling

uhm . .

balik2 je bilik,
ingat dapat rehat sume. . .

tetibe tertinggal kunci dlm bilik
and rumet aku pun xbwak kunci. . .

terpaksa memanjat tingkap utk keluar koridor. . .
aksi ngeri. . .
hehhh

alhamdulillah. . .
dpat masuk. . .

still,
dada aku masih terasa sakit,

ke toilet sbb dari td rse len mcam. . .

muntah. . .
ade darah. . .

terkedu. . .
terdiam seketika.. . 

ape semua ni?

berdebar,
cuba utk tidak pikir pape. . . 

buat bodoh sampai saat ni. . .

allah. . .
i juz wanna appreciate my life 
semampu yg aku boleh. . .

nak appreciate mase brsama kawan2,
bersama keluarga
slagi aku masih punya waktu. . .

namun,
andai tak sempat,
aku redha dgn ketentuanMU. . .




kuatkan aku. . .

in shaa allah. . . .

wassalam. . . .



Wednesday, 2 October 2013

~Bila Tiba~


Saat tiba nafas di ujung hela
Mata tinggi tak sanggup bicara
Mulut terkunci tanpa suara

Bila tiba saat berganti dunia
Alam yang sangat jauh berbeda
Siapkah kita menjawab semua
Pertanyaan

Bila nafas akhir berhenti sudah
Jatung hatipun tak berdaya
Hanya menangis tanpa suara
Ooo

Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati

Mati tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ajalmu pasti menghampiri

Mati tinggal menunggu saat nanti
Kemana kita bisa lari
Kita pastikan mengalami
Mati

#Ungu


lirik yg cukup bermakna. . .
buat diri ini tersentap seketika. . .

bagaimana aku bila tiba
saat aku hembuskan nafasku yg terakhir kali?

bagaimana pengakhiran ceritaku nanti?

allahu allah. . .

keep repeating this song. . .

melodinya indah,
liriknya pun bagus. . .
lirikny mengingatkan kita pasal mati. . .

takde sape boleh halang bila tiba masanya
hidup di dunia yg sementara ini ditarik kesemuanya
oleh Sang Pencipta. . . .

sejauh manakah aku,kau, dia dan kamu bersedia??

Mati itu pasti. . .

xkan lewat dan xkan pernah pula awal sedetik
pun dari waktunya. . .
Allah dah tetapkan tarikhnya, masanya, tempatnya, 
matinya bagaimana. . .

namun,
kita hanya dapat mengubah saat tercabutnya nyawa
dari jasad nanti,
kita akan ada dalam keadaan yg mcam mana. . .
dalam keimanan ataupun sebaliknya. . 

iman, amal ibadat. . .
itu yg dapat selamatkan hati-hati kita. . .

sangat terpukul. . .

betapa hinanya diri ini. . .

Sebuah hadis Nabi s.a.w yang diriwayatkan oleh Abdullah bin Abbas r.a, bahwa Rasulullah
 s.a.w bersabda yang maksudnya :

"Bahwa malaikat maut meperhatikan wajah manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang gelak-ketawa. Maka berkata Izrail : Alangkah herannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berhura-hura dan bergelak-tawa."



moga-moga kita tergolong dlm
golongan orang2 yg memperoleh syafaat dariNYA...
aameen. . .

wassalam. . .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...