BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Tuesday, 25 December 2012

~Pendam lalu Luah~

ASSALAMUALAIKUM. . . .

pendam?

luah?

andai dipendam seorang diri,
maka terjadilah gangguan emosi. . .

andai diluah pada yg sudi
adakah dia bisa mengerti. . .

serba salah menyelubungi diri. . .

namun,
kuputuskan untuk pendam, 
lalu luah segala isi hati. . .

setelah sekian lama aku berperang dgn diri sendiri,
aku tekad utk luah pda insan yg sudi mendengar. . 

buat insan yg sudi mendengar,
sudi utk membantu meringankan masalah aku,

aku dahului dgn ucapan terima kasih. . .
hanya ALLAH yg boleh mmbalas jasamu. . 


bukan kali ni je kau hadir menenangkan diri ni,
dulu,
saat aku kehilangan arwah ma,
kau tetap setia menanti aku. . .
kau tetap setia menenangkan aku. . .

sungguh,
aku xkan pernah dapat lupakan sume tu. . .

kaulah insan yg benar2 mengenali diri ini. . .

aku betul2 hargai. . .


maaf sebab selalu bebankan dirimu 
dgn masalah aku. . .



hope,
perhubungan kita selama 5 tahun ni
diredhai ALLAH. . .
Sayang kamu lillahitaala. . .

ukhwah sampai syurga,dear. . .

wassalam. . .






Monday, 24 December 2012

~Parah~

ASSALAMUALAIKUM. . . .

Parah?

ape yg parahnya?

luka? cedera?
sakit? eksiden?

hum,
something related to that. . .

sampai ke detik ni,
aku still xboley nak stopkan otak aku dari 
berfikir mengenai fenomena tu. . .

sungguh. . .

kali ni begitu hancurnya hati dan perasaan aku ni. . .


tatkala bersendirian di rumah,
yg menemani aku cuma tv, laptop. . .
hanya gadget2 tu je yg setia menemani aku. . .

telefon mmg aku buang jauh2. . .

gara2 tu,
family aku nak contact aku terpaksa
call byk2 kali sbb 
aku mmg xhiraukan handset.  . .

maaf abah, abg, dan semua. . .

parah,kan?

kenapa aku masih membiarkan hati sendiri digores. . .

sepatutnya,
tiada peluang kedua, ketiga dan
beratus-ratus peluang.  . .

maka benarlah kata2 tu,
kenapa kita nak utamakan org yg meminta peluang kedua
sedangkan ada insan yg bersungguh2 inginkan peluang yg pertamanya?

betul. . .

maka,
dengan ini. . .

aku,
tidak mungkin akan memberi peluang yg kedua
utk org sakiti aku lagi. . .

terlebih percayakan orang?
itulah kelemahanku. . .

padahal dulu,
arwah ma aku beribu-ribu kali pesan kat aku,
'iqah, jgn mudah sgt percayakan org. . .
kalau syg org pun, jgn lah letak 100% kepercayaan tu,ok?'

maka,
betullah. . .

ma,
anak ma ni selalu tertewas
dgn sandiwara manusia. . .

luar je aku nampak ganas,
tapi the real fact,
aku ni lembik sangat sampai
org boleh pijak2 aku,
boleh tipu aku sesuka hati diorang. . .

xpelah. . .

ALLAH MAHA MENGETAHUI. . 

Hari ni hari diorang,
esok luse,
in shaa allah,
hari aku pulak. . .



wassalam. . .

Sunday, 23 December 2012

~Put the blame on me~

ASSALAMUALAIKUM. . . .

hari ni,
sama je mcm hari2 yg berlalu,
bezanya cuma 
hari ni,
aku terluka sangat2. . .

secara zahirnya,
anggota badan aku alhamdulillah sihat. . .

tapi,
bila dilihat secara mendalam,
aku sungguh tak sihat. . .

kepala aku sangat2 sakit,

ya ALLAH,
Hanya DIA yang Maha Mengetahui. . .

namun masih kekal senyuman di bibir. . .

berkaitan tajuk entry tu,
put the blame on me. . .

ye,
mmg itulah yg akan aku cakapkan. . .

aku tau,
sebab hadirnya aku dlam hidup seseorang tu,
hanya akan menambahkan lagi masalah orang tu. . .

hadirnya diriku hanya menambah luka dlm hidup seseorang. . .

dari mula lagi aku dah cakap,
bile aku rapat dgn orang,
maka dengan itu,
bermulalah segala kesedihan, kesakitan org tu. . .

aku dah cakap. . .

tapi, xpe. . .

juz put the blame on me. . .

pada insan yg berkaitan,
maafkanlah aku. . .
akulah penyebab semua ni terjadi pada diri kamu. .
kalau aku xkenal kamu,
aku yakin bende bodoh ni xkan pernah terjadi pun. . .

xpe,
dun worry. . .
lepas ni,
aku akan berusaha untuk pergi. . . 


aku mmg habis pikir dah. ..

aku tak pernah pun bercinta dgn sape2 sebelom ni
selain dari kamu sorang. . .
apatah lagi berjanji utk berkahwin atau ape je. . .
xpernah pun aku menabur janji dgn org sebegitu rupa
melainkan dgn kamu sorg. . .
hanya dgn kamu aku pernah berkata begitu. . .

tapi,
tu semua dah berlalu. . .
sekarang,
aku undur diri. . .


tp, syukurlah. . .
cinta pada insan tu kian pergi. . . .
namun,
ALLAH dh datangkan CINTA DIA untuk aku . .
jadi,
aku selamanya milik DIA.  . .


CINTA dari manusia cuma menyakitkan aku. . .

tp, CINTA ALLAH,
selamanya menenangkan aku . . .

satu je yg aku mintak . .
tlg jgn anggap aku ni mcam bola, patung. . .
yg boleh ditendang dan diberi kat sesape je. . .
tolong faham satu hal ni,
aku ada hati, aku ada perasaan, . .

kalau kamu nak aku pergi jauh,
juz say it.. . .
jangan pernah mengatur hidup aku untuk hidup dgn sape2. . .

yes!
aku cakap yg aku benci kamu. . 
tahu sebab ape?
sebab kat atas tu!

aku benci dengar perkataan yg kau ucapkan tu!
benci ni hadir bukan sbb perkara bodoh tu, bukan!
dan sangat jelas bukan!!

ni sebab ucapan bibirmu sendiri. . .

sungguh, 
aku terguris. . . .
untuk sekelian kalinya,
aku menangis. . .
mase aku tulis bende ni pun,
mata aku tetap berair,
menitis airmata kesedihan. . .

tahniah. . .

kau ulangi jugak kesilapan yg sama. . .


airmata tu untuk diri aku. . .
sebab aku dah biarkan
orang berkali-kali sakiti hati dan perasaan aku. . .




wassalam. . .  . .

Wednesday, 19 December 2012

~Segalanya milik DIA~

ASSALAMUALAIKUM. . . .

yup. . .

segalanya milik DIA. . .

Jadi,
kita sebagai hamba yg hina,
kita rendahkan hati, diri kita
utk meminta kpd Pencipta kita;
ALLAH YANG MAHA ESA . . . .

kita ni xde pe pun,
kosong. . .
semua yg kita ade skrg ni,
hanya pinjaman dari ALLAH buat kita. . 

jadi,
dengan sekelip mata,
DIA boley ambik apa yg DIA pinjamkan pada kita. . .

harta, keluarga, kejayaan
and apa jua
termasuk kehidupan kita. . .

jadi,
seharusnya hidup dan mati kita
hanya untuk ALLAH. . .

sedih?
dukacita?
kecewa?
sakit?

tu ujian ALLAH buat kita. . .

bahagia?
gembira?
puas hati?
sihat?

tu jugak termasuk ujian ALLAH buat kita. . .



“Dan sungguh Kami benar2 akan menguji kamu 
dgn sdikit rasa takut, kelaparan, kekurangn harta,
hilangnya jiwa, sedikitnya buah-buahan
(al-Baqarah : 155)

jadi?

mintalah pada ALLAH. . .

jgn malu utk meminta, . .

kdang2,
kita nak sesuatu, 
tapi xmntak ng DIA. . .
Jadi,
salah kita kalau kita xdpt
pe yg kita nak. . .

ALLAH nak dengar kita
ni sebagai hamba meminta. . .

kadang2,
kita xdpat sesuatu yg kita nak. . .

“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, 
dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; 
Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.”
(Al-Baqarah: 216)


tengok. . .

perancangan ALLAH jualah yang terbaik buat kita. . .

kita hanya mampu merancang,
namun,
ALLAH jualah yg menentukan. . .

jika kita ikhlas, redha dgn ketentuanNYA,
nescaya,
kita telah beriman kepada Qada' dan QadarNYA. . .


dan. . .

kadangkala ALLAH hilangkan mentari,
kemudian DIA datangkan guruh. . .
puas kita menangis mencari mana hilangnya mentari. . .
rupa-rupanya,
ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yg indah. . .

last sekali,
buat kamu2 yg saya ingati,
renungkanlah. . .


itu saja dari saya;
wassalam. . .

Saturday, 15 December 2012

~Sebelum Terlambat~

ASSALAMUALAIKUM. . . .

ye. . .

sebelum terlambat,
aku nak perbetulkan segalanya. . .

xtau la kenapa,
hari ni mcm aku diberi kekuatan utk 
membetulkan segalanya. . .

bila diri merasa ada yg seakan x kena,
baik kita lakukan persiapan, kan??

sama mcam aku. . .

actually,
semalam masa odw balik umah nenek,
aku terpikir. . .

semua terjadi lepas aku mendengar kata2 
mak2 n pak2 sedara aku. . 

sebelum terlambat,
pergilah berubat. . .

so. . .

sebelum terlambat jugak,
aku nak manjakan diri aku. . .

beli ape je yg aku inginkan. . .

pergi mane je yg aku nak pergi. . .

bende yg terakhir yg mungkin aku xdpat
nak realisasikan. . .

bawak keluarga ke Mekah
utk tunaikan Haji. . .

bukan mustahil tuk realisasikan,
cume,
xtahula aku ni cukup
panjang umur ke tak nak bawak
keluarga ke sana. . .
harap2nya,
ALLAH makbulkan doa aku yg satu ni. . .
nak sgt bawak mereka ke Mekah tuk 
tunaikan Haji bersama. . .

sebelum terlambat,
sebelum ajal menjemput,

tak salah rasanya
untuk aku meminta sesuatu. . .

maafkan segala dosa2 aku. . 



jadi,
bertaubatlah sebelum terlambat. . .






jadi,
mengapa aku masih ego untuk tidak
bertaubat kepadaNYA?
renung2kan. . .

wassalam. . .

Wednesday, 12 December 2012

~Di sebalik kesakitan, ade kegembiraan~

ASSALAMUALAIKUM. . .

Yeaa. . .

tajuk entry wa terrr. . . .

di sebalik kesakitan, 
ade kegembiraan. . .

mmg kena dgn diri ini. . . .

sekarang aku ngah menderita sakit
belakang and tangan. . .
nak berjalan, berdiri, duduk, tido, mengiring pun sakit. . .

Allah saja yg tahu segalanya . . ..

namun,
aku tetap tabah, redha dgn segala kesakitan ini. . .
dah 3 hari menderita. . .
semalam,
aku dah pegi mengurut da. . .
semalam mcm ok sikit,
tapi,
bangun2 je pagi ni,
sakit amat lagi. . .
aduhhh. . .

sabar lagi. . .


bende ni ditampal agar
sekurang2nya hilang sikit sakit ni. . .
still,
xde effect pun buat aku. . .

hum. . .
xpelah,
di sebalik kesakitan,
ade kegembiraan. . .

ALHAMDULILLAH. . .
pagi tadi lam pkol 10 pagi,
aku col pejabat ipg kdri. . .
semata2 utk tau result exam final. . .
so,
ALHAMDULILLAH. . .

aku lulus dgn jayanya. . .


pointer pun,
ALHAMDULILLAH,
puas hati sangat2. . .
tak expect pon dapat pointer tu. . .

rezeki dari YANG MAHA ESA. . .

so,
mase bekfast tadi,
bgitau abah. .. .
dah lame aku xsampaikan berita gembira
utk abah. . .
so,
this is it,dad, mom. . .
i did it for both of u!!

even ma da xdapat tengok anak ma ni berjaya nanti,
in shaa allah,
i'll never forget u and ur wish,mom. . .

in shaa allah,
i'll be

ameen. . .

hope ALLAH ease everything for me and my friends. . .

and


okla. . .

that's all. . .

wassalam. . .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...