BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Sunday, 29 September 2013

~Impak kesedaran~

ASSALAMUALAIKUM . . . . .


Sangat terimpak dgan nasihat dari seseorang buat 
diri yang tersangat hina. . .

saat tersedar dari lamunan yg panjang,
maka,
saat itulah diri merasa begitu jauh dari
Yang Maha Esa. . .

kembali utk buat pusingan u-turn. . .

alhamdulillah. . .

terselamat. . . .

namun,

andai kata diri terbabas lagi?

siapa yg mahu sedarkan diri ini lagi??

jawapannya. . .

solat, hati dan iman. . .

kukuhkan ketiga-tiganya. . .
maka terselamatlah kita. . .

andai berat kaki utk melangkah utk bersolat,
ingatlah,
org yg takde kaki pun mampu bersolat. . .
kita yg ade kaki??
allahu rabbi. . .

impak kesedaran ini juga buat airmata berlinangan. . .

apa2 yg Allah takdirkan utk kita,
ada byak hikmahnya yg kita xkan sedar. . .

mungkin dia mmg bukan untukku. . .
dia berhak dapatkan yg lebih baik. . .

untuk aku?
aku serahkan takdirku padaMU. . .

Impak kesedaran ini,
mmbuatkan jiwa makin teguh. . .
makin yakin dgn segala cubaan,
hanya utk menguatkan bukan melemahkan. . .
janji Allah pasti. . .

wassalam. . .


Saturday, 21 September 2013

~Sungguh Ku Mencintaimu~


Sisa waktuku yang ku miliki
Hancur dan tak berarti sejak kau lepas cintaku
Mungkin ku salah padamu, menduakan perhatianku
Tapi dia hanya sahabat, kau salah mengerti

Sesungguhnya ku mencintaimu
Sejujurnya ku sayang padamu
Seharusnya engkau pun mengerti
Apa isi hatiku yang selama ini ku berikan padamu

Mungkin ku salah kecewakanmu
Hancur tak berarti sejak kau lepas cintamu
Mungkin ku salah padamu, menduakan perhatianku
Tapi dia hanya sahabat, kau salah mengerti

Sesungguhnya ku mencintaimu
Sejujurnya ku sayang padamu
Seharusnya engkau pun mengerti
Apa isi hatiku yang selama ini ku berikan padamu

Sesungguhnya ku mencintaimu
Sejujurnya ku sayang padamu
Seharusnya engkau pun mengerti
Apa isi hatiku yang selama ini ku berikan padamu

Friday, 20 September 2013

~Kahwin?~

ASSALAMUALAIKUM. . . .


ALHAMDULILLAH,

masih diberi kesempatan utk brnafas
di muka bumi Allah. . .

kahwin?

sape?

bile?

di mane?

haaaaaaa. . .

surprise lettewww. . .

actually,
hari ni aku amik feel nak kawen.. . .
#eh #eh #eh

hahahaha. . . '

takdelah. . . 

sebenarny,
hari ni aku dan rakan2
mghadiri kursus kawen at ipg ktorang ni haaa. . .

setelah pikiaq dalam2,
baik aku selesaikan terus perihal utk
amik kursus kawen ni. . . 
al maklumlah,
kite takkan tau if kita masih punya waktu 
utk brbuat demikian pada msa akan datang ataupun tidak. . .
so,
sbb tu la aku amik awal2 kursus ni.    . . .
tak rugi pun. . . 

lagi syiokkk sbb dapat pergi dgn member2 sekepala. . .
so,
xde la kesorangan. . .
 nak pergi dgn encik abang pun,
uhm . . .
encik abang xde. . .
takpe,
in shaa allah,

jodoh kat tangan Allah sume,
jgn risau. .. .
utk jangka masa ni,
aku nak baiki diri secukupnya. . .


ni ayat yg boleh buat kita faham dan yakin dgn janji Allah. . . 


jadi,
ape yg boleh kita buat?
doa. . .
then. . .

mulut manusia banyak dustanya, tipunya. . .
apatah lagi apabila brjanji. . .
suka benar mungkirnya. . .

wassalam. . .


Sunday, 15 September 2013

~Tak terduga~

ASSALAMUALAIKUM. . . .

ALHAMDULILLAH,
Baru dapat tarik nafas lega. . .


tertimbus dalam timbunan esaimen. . .
namun,
syukur, skrg sudah boleh keluar dari kepompong
utk mncari sedikit kelegaan dan sinar baru.. . .

tak terduga. . .

mndapat berita tentang pemergian lecturer yg rapat dgn kami. . .
 sungguh tak terduga,  . .

die selalu inform pasal kesihatan die mlalui rakan sekelas kami. . .
pda masa tu,
alhamdulillah,
die kate die makin membaik. . .

namun,
bile mndapat perkhabaran tntang pemergiannya,
aku dan rakan2 seakan2 xprcaya. . .
seakan2 kami sdg brmimpi. . .

redup suasana seketika. . .

namun,
beginilah suratan takdir dari Illahi. . .
harus diterima walaupun pahit,perit. . .

kanser. . .
sama sakitnya dgn arwah ibuku dulu. . .
mmbunuh dlm diam dan serta-merta. . .
tapi,
sume ni brlaku dgn izin Allah. . .
DIA yang mengawal semuanya. . .

sbgai hambaNYA,
kite harus redha, pasrah. . .

semoga tenang rohnya di sana dan semoga ALLAH
menempatkan dia di kalangan org2 yg beriman. . .
ameen. . .

tak terduga,
diri ini pula diduga. . .
baru abes tournament badminton. . .
tak terduga aku injured lagi. . .
utk sekelian kalinya. . .

sakit. . .
itu saje yg dpt kunyatakan. . .
sabar. . .
itu saja  penyembuh kata buat diri. . .

ku rasakan kakiku kebas. . .
sukar utk digerakkan. . .

tapi syukur. . .
dikurniakan rakan yg prihatin dan
pandai mengurut. . .
azrina dh urut mase kt gim tadi tapi
skrg mcam dh sakit balik . .
kesejukan mungkin. . .

takpelah, . .
ini hanya ujian kecil dari Allah. . .
dah nak mengeluh ke?
reflect diri. . .
mungkin xcukup buat baik kpd manusia, 
xcukup buat amal ibadat lagi. . .
sbb tu diduga. . .
husnunzhon pda Allah. . . .



akhirulkalam. . .
pesan buat diri

wassalam. . . .

Saturday, 7 September 2013

~erti kehidupan~

ASSALAMUALAIKUM. . .. 

Thanks Allah for everything. . . .


back in these few days,
banyak yang aku belajar dari sorang insan.. . .

seorang kawan, guru, penasihat hidup aku. . . .

die dah banyak sedarkan aku. . .

selama ni aku banyak lalai. . . .

die sedarkan aku tujuan sebenar
kita hidup kat bumi Allah yg sementara ni. . .

lama die buat aku pikir. . .

biarlah org nk pikir, kate pe pun,
yg penting,
aku tau cerita sebenar. . .

perasaan bercampur baur. . .

tapi,
alhamdulillah. .. .

aku temui ketenangan yg xpernah aku kecapi
pun selama aku hidup. . . .

sayang orang dulu, kalau kite nak orang sayang kita. . .

antara nasihat yg die bagi. . .

alhamdulillah,
byak nasihat2 die yg aku amik n
jadikan iktibar, pengajaran utk aku. . . .

terima kasih ya allah
di atas pertemuan yg singkat ini. . . .

moga allah membalas jasamu. . 

aku in shaa  allah,
akan cuba jadik sperti yg aku mau. . . .

aku nak jadik org yg baik,
yg mampu buat org tersenyum dgn aku. . .

dari situlah aku belajar erti kehidupan. . .
die ajar aku erti hidup. . .

allah. . .
die insan yg baik.. . .
die guruku.. . .



LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...