BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Tuesday, 24 December 2013

~Di Saat Ku Sendiri~

Hari demi hari telah ku lewati
Tak pernah aku bersamamu lagi
Tak pernah aku menduga
Kau akan pergi tinggalkan aku

Jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Ooh jauh kau pergi tinggalkan diriku
Sepi hati ini membunuhku
Ku coba untuk cari penggantimu
Namun tak ada yang sepertimu

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku terbangun dari tidurku

Rindu aku, sangat rindu kamu
Terasa sejak kau masih ada di dekatku
Tak mudah aku melupakan dirimu
Di saat aku sendiri

Monday, 23 December 2013

~Buat yg tersayang~

assalamualaikum. . ..


alhamdulillah . .. .

"Walaupun kau tiada lagi di sisi untuk melihat kejayaan ku hari ini dan nanti, 
namun, aku mengerti, kau tetap hidup di dalam hati aku yg paling dalam... 
Alhamdulillah.. kejayaan hari ini, dan bakal kejayaan ku esok hari nanti, 
tiada utk yg lain, hanya utkmu,ma,abah... 
Alhamdulillah utk rezeki sem ni... doakanku dari jauh, ya ma? "

23/12/2013 . . .

satu lagi tarikh yg ckup utk buat aku senyum. . .

walaupun tak dpat anugerah pngarah ke ape,
aku tak kesah. . .

sbab,
apee yg aku usaha,
setakat tu je aku mampu. .. .

aku tak nak harap lebih2. . .

ckup2 lah. . .

harapan yg menggunung,tapi
kalau xdapat capai,
sakit je yg aku dapat nanti. . .

jadi,
aku redha, bersyukur apa adanya. . .

tak naik,
tak turun. . .
masih maintain. . .

so,
kene kuat usaha la sikit next sem,
supaya up sikit lagi result tu. . .

usaha, doa. . .

yg lain2,
serah je kat allah . . .
mintak dgn allah. . .


allah. . .
alhamdulillah atas rezeki ini. . .

wassalam. . .

Monday, 9 December 2013

~aku bukan aku yg dulu~

ASSALAMUALAIKUM. . ..

Alhamdulillah,
Allah bagi kelancaran utk aku bkerja. . .

tiada sekatan dari banjir
ataupun sekatan dari segala kesulitan,
alhamdulillah,
semua brjalan dgn lancar. . .

at first,
aku bimbang kalau2 aku
xdapat nk go on dgn keje as promoter ni
sbb 
first skali bile keje promoter ni,
muka kene tebal,(xmalu),
peramah,
pandai cakap,pujuk customer
which aku rasa sgt susah utk buat
since i know who i am. . .

aku bukan jenis yg mcm tu. . .
tapiiiii

ternyata,
aku masih belom kenal diriku sepenuhnya. . .

asal aku ckap mcm tu,kan?

sbbnya,
apa yg terjadi,
sgt brbeza dgn apa yg aku faham psal diri aku. . .

well,
alhamdulillah,
even kje sorg diri as promoter
dkat tmpt yg mmg aku xknal sape2,
still,
aku buleh survive. . .

dulu,
aku sgt brgantung dgn org. . .
nk pegi mana2, kene berteman. . .
but,
dgn penerimaan aku keje as promoter cadbury ni,
alhamdulillah,
aku sebenarnya dpat atasi
rasa takut, malu,dan mcam2 rasa lagi. . .

ternyata,
aku sebenarnya bukan aku yg dulu. . .

driving alone,
working alone,
eating alone,
still,
aku boleh survive. . .

skrg ni aku bertambah yakin. . .

aku sbenarnya kerje ni bukan la niat nk duit sgt. . .
tapi,
aku terlampau nakkan pengalaman. . .

pengalaman in dealing with people which
aku akan alami bnde ni nnti kat sekolah. . .

spnjang 2 hari keje;jumaat,sabtu,
byk bende yg aku dpat. . .
sungguh. . .
pengalaman ni sgt2 berharga. . .

dah la masuk tmpat yg aku xknal sape2,
keje plak nk promote product org. . .
sumpah. . .
aku xpernah trfikir pun dgn keje ni. . .

tapi,
takdir dari allah. . .
alhamdulillah,
aku dpat keje ni. . .

byk bnde aku duk perhati spnjg jd promoter ni. . .

buat aku sedar yg apa yg kita ada,
xsmestinya org lain ada. . .

contohnya,duit,keluarga. . .

bgi org yg berada/kaya,
beli kat pasaraya pakai trolley,
main campak je brg ape yg mata tengok n
apa yg diri mahu. . .

tapi,
bagi org yg kurang berada plak,
pegang brg, tgok harga,
then belek2 duit dlm wallet/purse,
then letak balik brg. . .
mungkin xmmpu. . .

tiba2 terdetik dlm hati aku,
"sharing the happiness. . ."
since ada yg mungkin xmampu utk beli
chocolate yg aku promote ni,
maybe i should share some of it with them. . 
let them taste it eventhou xbnyak. . .

there u go,
i can see their smile. . .
they even thanked me. . .
betul  kata seseorg pada aku. . .
kalau kita buat org tersenyum bahagia,
kita pun akan turut rasa bahagia tu. . .

betul. . .
allah. . .
kdg2,
wlaupun bnde ni kecik di mata org,
tapi still,
bila kita buat org senyum,
kita rasa bahagia yg teramat sgt. . .

pada yg berduit,
mgkin xde msalah nk grab ape je yg mahu kat pasaraya/mall tu,
tapi pada yg xmampu?
pernah fikir?
pernah alami?

bila 2 hari keje situ,
mcm2 ragam,kerenah aku dpat tgok.. .

1 lagi psal pengorbanan parents kita pda kita.  . .

once aku hulurkn cklat pda si tua,
cklat itu tidak terus dihulurkan ke dalm mulut sndiri,
tapi,
mereka lebih rela mghulurkan pada anak2 mereka. . .

nampak?
wlaupun parents tau yg cklat tu sedap,mahal,
tapi still,
dia nak anak2 die yg rasa. . .
mereka rela brkorban. . .

skali lagi buat hati aku tersentuh. . .
hinggakan,
aku ckap,
xpe,kak. . . akak ambik yg ni dlu, sy ambik yg lain utk anak akak. . .
then,
barulah dia makan. . .


see?
kdg2,
kita xperlukan sape2 pun utk ajar kita bnde2 mcm ni,
it's all bout our sense of humor. . .
observe ape yg ade dpan mata,
then
relate dgn kehidupan kita. . 
subhanallah,
byk sgt yg kita boleh blajar. . .

terima kasih ya allah
sbb bagi aku pengalaman yg ckup brharga ni
pngalaman yg xkan dpt aku beli kt mana2. . .

semoga Kau permudahkan urusan kerjaku,ameen. .. 

ya Allah,
lindungi juga ibu bapaku yg byk brkorban utkku. . .
sayangi mereka sbagaimana mereka mnyayangiku. . .
ameen. . .

wassalam. . .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...