BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Friday, 12 October 2012

~Saat Kehilangan~




ASSALAMUALAIKUM. . . .

Pertama sekali,
mari kita sedekahkan 
al-Fatihah buat arwah papa abd aziz
yg meninggal pagi kelmaren. . .
semoga roh arwah ditempatkan di kalangan org2 
yg beriman. . .
ameen. . .


sendu, pedih, sesak dlm dada
pabila kita bertemu saat kehilangan
insan yg sangat kita sayang. . .

lagi terasa sebak tatkala ummi
datang memeluk diri
dan meluahkan rasa peritnya kehilangan papa. . .

aku bahasakan mereka berdua sebagai ummi dan papa
kerana kedua2 insan ini sgt aku hormati, sayangi. . .
aku anggap mereka sbgai kedua ibubapa aku jugak. . .
mereka sebenarnya parents aman,
bestfren aku yg aku kenal kt maktab. . .

seawal jam 4 lebih pagi semalam,
aman mghubungi aku. . .
malangnya,
telefon aku di silentkan. . .
xkedengaran. . .
namun,
alhamdulillah,
tergerak jugak hati utk bangun
pabila terdengar pintu bilik diketuk. . .

sangat terkejut apabila aman
bgitau yg papa dah xde. . .
aku memeluk erat temanku. . .
kerna aku tau,
betapa sakitnya kehilangan org yg paling kita cinta. . .

sungguh,
semasa menaip entry ini juga,
airmata aku menitis. . .
betapa aku sangat memahami erti kehilangan. . .

perkataan sabar yg keluar dari mulut seseorang
pada ketika iti, aku tau,
langsung xmemberi ape2 kesan pun pda diri,
malah menambahkan lagi perit itu. . .

sesudah menunaikan solat subuh pagi itu,
aku terus memacu kereta menuju ke rumah aman.  . .
sambil memandu,
aku cuba utk menenangkan aman,
namun aku tau,
saat itu,
hanya tangisan yg menjadi peneman setia.. .
jadi,
aku biarkan saja airmatanya menitiis. . .

selaju-lajunya aku membawa kereta,
perjalanan dari K.Terengganu ke Tanah Merah cuma 
memakan masa 1jam 30 minit shaja. . .

aku tau,
aman mahu secepatnya smpai ke rumah 
sekalipun dia mnyuruh aku memandu dgn perlahan shaja. . 
tidak. . 
aku xmngendahkan. . .
memandu secepatnya krna aku tau
ummi sangat2 memerlukan aman pada ketika itu. . .

sesampainya di rumah aman. . .
aku memarkirkan kereta betul2 dihdapan rumahnya,
aku biarkan aman dan teman2 aku masuk ke rumah dahulu,
kemudian,
aku memakirkan kereta di hdapan jaln.  . .
takut sukar utk knderaan saudara2nya mahu keluar msuk. . .

terus,
aku berlari utk ke rumah aman. . .

brsalam dgn ummi dan terus
ummi memeluk sambil menangis dan mmberithu,
tiqah, papa dah xde.. . .
aku cuba menenangkan ummi,namun,
aku sedar,
mustahil utk bertenang . . .

ummi xmahu melepaskan pelukan. . .
terasa hangat airmata yg menitis. . .
ALLAH. . .
hanya ALLAH yang Maha Mengetahui. . .

KAU tabahkanlah hati mereka utk menerima 
saat kehilangan papa.. . .

cukup sampai di sini sja coretan aku pada kali ini.. .
aku xdapat nak meneruskan coretan lagi. . .
sangat sebak di dada ni. . .



wassalam. . . . . .

Sunday, 7 October 2012

~Luahan Hati Pada Yang Sudi~

ASSALAMUALAIKUM.  . .

hye all. . .

 da lame xupdate blog nie. .. .

ahhaa. . .

bz sikit minggu ni. . .

al-maklumlah,
IPD KDRI ni ade buat hari terbuka,
so jadual padat sngat. .  .

membusykan diri sebenarnya. . .

then,
ptg semalam,
aku ke pantai dgn dia n naddy. . .

mencari ketenangan di sudut kecil dunia ini. . .
mencari pendengar yg setia. . .
mendengar luahan jiwa yg perit. . .

aku menangis semahu-mahunya, . .
pada mulanya,
malu utk menitiskan airmata,
namun,
bila memikirkan beban yg sudah lama aku pendam,
aku titiskan jua airmata ini. . .


bukan utk menagih simpati,
cuma
ku biarkan saja ada telinga yg mendengar. . .

sekurang2nya,
xsarat lagi fikiran ini dgn masalah. .  .

thanks sbb sudi menjadi 
pendengar yg setia. . .

mungkin kamu xfaham dgn situasi diriku,
namun,
cukuplah dgn hadirnya dirimu memberi 
nasihat, semangat utk aku terus berjuang. . .

rindu pada arwah ma semakin membuak-buak. . .
apatah lagi bila
aku melihat satu persatu insan berpegangan tangan bersama ibu mereka. . .
sungguh , . .
aku jeles, terkilan. . .

sebab,
ak xmampu lagi nak pegang tangan arwah ma aku. . .

aku hanya mampu mengembalikan memori tika
arwah ma masih ade di sisi aku. . .

semakin laju deraian airmata, . . 

aku xdapat tahan. . .
seakan-akan tangki airmata kian pecah. . .
membanjiri kelopak mata. . .

ku lepaskan semuanya,
biar pergi semua kesedihan yg bertapak di hati. . .

namun,
aku sedar. . 
ia masih terlekat di situ. . .
sampai bila-bila pun. . .


hanya satu yg aku bisa lakukan. . .
berdoa pada YANG BERKUASA,
agar menambahkan ketabahan di hati aku
utk bisa bertahan. . .

bila memikirkan keadaan diri yg semakin hari semakin merosot,
aku
hanya mampu pasrah. . .

kesakitan aku hanya mampu tuk biarkan.  . .

moga2 xmelarat. . .

doakan aku agar masih bisa untuk mengecapi kebahagiaan 
yg abadi. . .
ameen. . .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...