BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Friday, 12 October 2012

~Saat Kehilangan~




ASSALAMUALAIKUM. . . .

Pertama sekali,
mari kita sedekahkan 
al-Fatihah buat arwah papa abd aziz
yg meninggal pagi kelmaren. . .
semoga roh arwah ditempatkan di kalangan org2 
yg beriman. . .
ameen. . .


sendu, pedih, sesak dlm dada
pabila kita bertemu saat kehilangan
insan yg sangat kita sayang. . .

lagi terasa sebak tatkala ummi
datang memeluk diri
dan meluahkan rasa peritnya kehilangan papa. . .

aku bahasakan mereka berdua sebagai ummi dan papa
kerana kedua2 insan ini sgt aku hormati, sayangi. . .
aku anggap mereka sbgai kedua ibubapa aku jugak. . .
mereka sebenarnya parents aman,
bestfren aku yg aku kenal kt maktab. . .

seawal jam 4 lebih pagi semalam,
aman mghubungi aku. . .
malangnya,
telefon aku di silentkan. . .
xkedengaran. . .
namun,
alhamdulillah,
tergerak jugak hati utk bangun
pabila terdengar pintu bilik diketuk. . .

sangat terkejut apabila aman
bgitau yg papa dah xde. . .
aku memeluk erat temanku. . .
kerna aku tau,
betapa sakitnya kehilangan org yg paling kita cinta. . .

sungguh,
semasa menaip entry ini juga,
airmata aku menitis. . .
betapa aku sangat memahami erti kehilangan. . .

perkataan sabar yg keluar dari mulut seseorang
pada ketika iti, aku tau,
langsung xmemberi ape2 kesan pun pda diri,
malah menambahkan lagi perit itu. . .

sesudah menunaikan solat subuh pagi itu,
aku terus memacu kereta menuju ke rumah aman.  . .
sambil memandu,
aku cuba utk menenangkan aman,
namun aku tau,
saat itu,
hanya tangisan yg menjadi peneman setia.. .
jadi,
aku biarkan saja airmatanya menitiis. . .

selaju-lajunya aku membawa kereta,
perjalanan dari K.Terengganu ke Tanah Merah cuma 
memakan masa 1jam 30 minit shaja. . .

aku tau,
aman mahu secepatnya smpai ke rumah 
sekalipun dia mnyuruh aku memandu dgn perlahan shaja. . 
tidak. . 
aku xmngendahkan. . .
memandu secepatnya krna aku tau
ummi sangat2 memerlukan aman pada ketika itu. . .

sesampainya di rumah aman. . .
aku memarkirkan kereta betul2 dihdapan rumahnya,
aku biarkan aman dan teman2 aku masuk ke rumah dahulu,
kemudian,
aku memakirkan kereta di hdapan jaln.  . .
takut sukar utk knderaan saudara2nya mahu keluar msuk. . .

terus,
aku berlari utk ke rumah aman. . .

brsalam dgn ummi dan terus
ummi memeluk sambil menangis dan mmberithu,
tiqah, papa dah xde.. . .
aku cuba menenangkan ummi,namun,
aku sedar,
mustahil utk bertenang . . .

ummi xmahu melepaskan pelukan. . .
terasa hangat airmata yg menitis. . .
ALLAH. . .
hanya ALLAH yang Maha Mengetahui. . .

KAU tabahkanlah hati mereka utk menerima 
saat kehilangan papa.. . .

cukup sampai di sini sja coretan aku pada kali ini.. .
aku xdapat nak meneruskan coretan lagi. . .
sangat sebak di dada ni. . .



wassalam. . . . . .

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...