BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Saturday, 22 March 2014

~Menentang Perjodohan~

Jalinan cinta kasih kita
Yang kita rajuk berdua
Kini tinggal kenangan
Menolehkan rias luka
Ku merana…
Namun..Kan ku cuba
Untuk tenangkan jiwa hadapinya
Ku cuba berjalan sendiri
Hati suara yang menjelma
Ikut isyarat hati
Tetapkan menggetar jiwa yang merana
Kasih..Kan ku cuba
Untuk melupakanmu
Namun ku tak mampu
Chorus
Dengarkanlah duhai kasih
Cinta di hati hanya untukmu
Tak bisa pindah ke lain hati
Walau jodoh dari orang tua
Percayalah duhai kasih
Ku menentang perjodohan ini
Hanya dirimu yang ku cintai
Jangan pergi meninggalkan aku
Kembalilah kasih
Kita buka lagi lembaran baru
Berdua kita rajuk hati
Yang hampir terluka


best lagu ni.. . .
aku suka lagu ni,
lirik die pun best. . .
ada kene mengena dgn diri sendiri ke? eh?
uhmmm,entah la. . .
tarik nafas dalam2. . .
biar Allah saja yg tahu. . .
doa yg terbaik buat diri. .. .
DIA Maha Mendengar,
DIA juga sebaik2 Perancang. . .
akur dgn apa jua yg telah ditentukan. . .


Sunday, 2 March 2014

~ku terima~

ASSALAMUALAIKUM. . .. 

Alhamdulillah,
masih dapat hidup di dunia 
pinjaman Illahi ini utk seketika. . . .

hari ni,
majlis watikah pelantikan jpp 
bgi sesi 2014/2015. . .
 tu maknanya,
kami terima amanah utk dipikul dan
disandang di bahu kami. . .
berat. . .
sungguh berat,namun
dgn kepercayaan &sokongan yg diberikan,
in shaa allah,
kami mampu menggalasnya dan
buat sehabis baik. . .

alhamdulillah,
boleh aku katakan adalah,
bila masuk sbagai ahli jpp ni,
even belom kenal betul2,
tapi 
ukhwah yg terbina within 1 month after prk yg lalu,
sangat2 lah awesome. . .

boleh juga aku katakan yg 
kami sebagai satu keluarga yg baru. . .
keluarga means,
bila susah ke senang ke,
sakit ke, bahagia ke,
kami sama2 rasa. . .

cubit paha kanan,
paha kiri terasa. . .

in shaa allah,

aku bahagia dgn adanya mereka sebagai 
keluarga baru aku di sini. . .
tambah2 lagi,
kami ni satu kepala. . .
even masa tegang pun,
kami masih mampu tuk gelak ketawa,
bergurau senda sesama kami. . .
tu caranya kami menerima satu sama lain. . .

diharapnya,
kami dapat menerima baik,buruk nya perangai masing2,
sbb nya,
manusiaaa. . .
tiada yg sempurna. . .

ada kawan2 yg memahami ni,
hidup ni jadi sangat indah. . 
dgn ukhwah yg rapat,
kita xperlukan duit berjuta pun utk bahagia,
cukuplah dgn hadirnya teman2 yg 
dapat terima diri kita apa adanya. . .
dgn adanya teman2 yg dpt gembirakan kita masa kita down,
masa kita sedih,
mereka ada utk pinjamkn bahu
utk kita bersandar. . 
benda ni yg paling susah nak cari,
susah nak diganti bila hilang. . .
tak percaya?
aku dah rasa smua ni. . .
tak semua dapat terima buruk kita. . .
ada yg nak tengok baik kita je. . 
yg buruk kita ni,
die lgsung xleh nak terima. . .
kau bahagia ke dpat kwan mcm tu,
of course la tak,kan?

alhamdulillah atas nikmat teman2 yg baik
yg sudi ada di keliling aku masa
up and down aku. . .
aku hargai. . .

mungkin aku jarang nak luah yg aku sayang teman2 aku,
tapi
if u know me,
then u'll know how i shows my love
towards u. . .
luah not thru words,
but i tend to use actions....
that's me. . .
susah nak ubah. . .



akhirulkalam,
pada semua yg kenal,berkawan dgn aku,
thanks aku ucapkan sbb hadir dlm hidup aku. . .
maaf andai kata aku ni
xpernah nak sempurna di mata korang. . .
andai ada salah silap aku,
maafkanlah aku. . .


wassalam. . . .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...