BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Friday, 24 January 2014

~Inilah TakdirNYA~

ASSALAMUALAIKUM. . .

Alhamdulillah,
masih diberi kesempatan utk bernafas
dan hidup di dunia ini
utk smentara waktu... :)

entry sebelum ni,
aku ade ckap aku ade tercalon utk jpp,kan?

semalam dah dpat tahu resultnya. . .

aku salah satu yg terpilih. . .

berkelip2 mata bila kawan sampaikan berita tu,
mase dapat tau tu,
aku tengah drive n odw balik kelantan. . .

masa tu, aku masih ingat berita yg dismpaikn tu 
hanyalah gurauan semata2,
tp setelah dpat mesej dri kwan2
yg ucapkan congrate,
ok,
baru aku percaya berita tu. .. .

perlahan,
hati mulai gusar memikirkan amanah
yg bakal terpikul di bahuku kini. . .
namun,
inilah takdirNYA,
yg harus aku terima. . .

aku tau aku xbrseorangan. . .
aku punya DIA yg
 aku tau aku boleh bergantung harapan. . .

inilah yg sudah tertulis buat diriku yg kerdil ini . .


sudah aku pinta pada Yang Maha Mendengar,
jika aku xmampu utk jalankan amanah 
yg bakal terletak dibahuku,
maka jauhkanlah aku. . .
namun,
seandainya aku mampu,
maka tentukanlah yg terbaik utkku. . .

jadi,
aku yakin,
inilah yg terbaik utkku dariNYA. . .

ya Allah,
permudahkanlah segala urusanku & teman2 seperjuanganku kelak. . .
kami memohon petunjukMU. . .


\

wassalam. .  . .

Sunday, 19 January 2014

~In Shaa Allah~

assalamualaikum. . .


alhamdulillah,
masih diberi kesempatan utk bernafas
di dunia pinjaman Illahi 
buat insan kerdil ini...

In shaa allah,
kalau ada rezeki dari Illahi,
aku sebenarnya ade masuk utk
pencalonan JPP utk sem ni. . .

bukan sekadar suka2,
bukan jua utk main2,

diri ini merasakan ingin menimba ilmu
serta membantu insan2 lain
dgn cara dan sumber yg betul. . .

tiada sebarang pengharapan yg tinggi
sbb calon2 yg tersenarai pun
ada kelebihan mereka yg tersendiri,
melainkan aku yg tidak punya apa2. . .

jadi,
jika sudah tertulis takdir Allah,
bahawa amanah tu bakal diletakkan pada bahuku,
in shaa allah,
aku akan berusaha dgn sehabisnya
utk memikulnya nanti. . .

namun,
andai kata takdir tidak menyebelahi diri ini,
aku tetap redha. . .
kerna siapa aku utk menolak takdir Illahi,bukan?
Allah jua yg Maha Mengetahui. . .
mungkin aku masih xlayak utk memikul amanah
yg besar itu. . .

nampak mmg ringan je,
tapi di akhirat kelak,
amanah ni akan disoal samaada
ia dipikul dgn baik ataupun tidak. . .

takut. . .
bukan tak takut. . .
namun,
jika kita ikhlaskan niat,
in shaa allah,
Allah pasti membantu kita. . .

husnunzhon pada Allah itu indah. . .
dpat buat diri kita jadi org
yg sentiasa bahagia
kerna dpt redha serta pasrah pada ketentuanNYA.. . 

in shaa allah,
doa2kan yg terbaik buat diri ini. . .

aku hanya ingin membantu 
walaupun tak banyak pun,
aku akan cuba sebaik mungkin. . .



wassalam. . .

Wednesday, 15 January 2014

~Cinta dan Benci~

Bagaimana cara membuatmu bahagia
Nyaris ku menyerah jalani semua
T’lah berbagai kata ku ungkap percuma
Agar kau percaya cintaku berharga
Tak kuat ku menahanmu
Mempertahankan cintaku
Namun kau begitu saja
Tak pernah merindu

Chorus
Sungguh aku tak bisa
Sampai kapan pun tak bisa membenci dirimu
Sesungguhnya aku tak mampu
Sulit untuk ku bisa
Sangat sulit ku tak bisa
Memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

Apa kau mengerti ku sedih sendiri
Tanpa ada kamu ku merasa sepi
T’lah lama ku menantimu
Diam sendiri menunggu
Setengah hati mencinta
Ku sakit karenamu

Ulang Chorus
Sulit untuk ku bisa
Sangat sulit ku tak bisa
Memisahkan segala cinta dan benci

Sungguh aku tak bisa
Membenci dirimu
Sesungguhnya aku tak mampu
Sungguh aku tak bisa
Sampai kapan pun tak bisa
Memisahkan segala cinta dan benci
Cinta dan benci
Yang ku rasa


lagu ni... mcam kena dgn jiwa aku skrg. . .
ego sgt ke aku?
mungkin aku tak pandai luah dgn kata2,
mungkin dgn hanya copy&paste lagu2 ni,
tu salah satu cara aku
utk luahkan rasa, perasaan aku. .. .

mlm ni aku dapat tau sesuatu yg meruntun hati aku. . .
sakit,pedih,kecewa, gembira,suka, bimbang,
semua bercampur aduk . .
terdiam seketika kerna aku
tak mampu utk berkata2. . .
aku sedang berfikir. . .
apa yg bakal aku lakukan?
lepaskan?
mengalah?
fight for my love?
or what??
buntu. . .
gelisah. . .
itu yg aku rasakan. . .
setelah sekian lama xmemikirkan,
ternyata, 
tiba jua masa
utk aku fikirkan balik apa yg aku rasa. . .

masa,
utk seketika,
biarlah aku berfikir semasak2nya. . .

i will fight once i'm ready. . .

ego tu,
dah lama aku buang jauh2. . .
aku betul2 nak baiki yg mana buruk,
aku buang. . .
aku dah belajar dari kesilapan...

masih. . .
aku harapkan petunjuk dari Yang Esa. . .

andai ini jalan yg Kau takdirkan buat aku, buat dia,
maka,
aku harus berjuang. . .
bukan tunggu bulan jatuh ke riba. . .

i will fight if it's meant to be. . .

 i will fight. . 
for u,
for me,
for us,
for love. .. 


Thursday, 2 January 2014

~larian yg terhenti~

makin jauh aku berlari,
makin kuat dia kejar...

aku meneruskan larian tanpa hiraukan
kejarannya,namun. . .

hati berdetik,
sampai bila aku nak lari?

sampai nanti aku dah tiada lagi di dunia ini?

tiba2,
aku hentikan larianku,
dan aku toleh kebelakang,
masih dan masih...
dia setia mengejar aku dari belakang. . .

jadi,
aku putuskan untuk berhenti dari larianku,
dan menunggu dia sampai di tmpat aku berhenti...

dia kata lelah, penat mengejarku . ..

aku tahu,
kerna aku inginkan begitu.  . .
aku ingin lihat sejauh mana kau mampu dan mahu mengejar aku. . .

ternyata,
kau xpernah putus asa walaupun penat mengejarku. . .

untuk satu ketika aku terdiam. .. 
memikirkan apakah ini keputusanku?

mungkin iya, dan mungkin tidak. . .

untuk sekelian kalinya,
aku cuba utk berhenti berharap dan
menghargai apa yg ada di depan mata. . .
mungkin itu yg terbaik. . .
mengharap tanpa mengetahui mana akhirnya 
titik pngharapan itu juga sakit. . . sakit yg amat. . .. 
jadi,
sebelum sakitnya mnjadi makin parah,
dan memusnahkan aku,
lebih baik aku mula berhenti. . .


aku berdoa utk jalan yg aku pilih. . .

aku cuba utk menerima takdir yg tertulis. . .

aku cuba dan cuba utk yg terbaik. . .



wassalam. . . .


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...