BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Sunday, 9 December 2012

~This Is Life~

ASSALAMUALAIKUM. .. . .

Life's brief candle. . .

People may come and
go just like that. . .
sometimes,
we cried for nothing. . .

hey,
that's life. . .

lately,
aku mcam clueless
bout
certain thing yg dah berlaku. .  .

it happened just like that. . . .

susah untuk aku terima
dek akal dan emosi. . .

hidup ni bukan mcm novel,

kita boley tulis mcam mana pengakhirannya. . .



hidup ni bukan mcm drama,

kita boley reka mcam mana jalan ceritanya. . .

tapiiii. . .


hidup ni mcam satu pengembaraan misteri. . .

kalau nak tahu mcam mana,
kita kena terus berjalan, meredahi segala rintangan. . .

jika kita kuat,
maka
sampailah kita ke destinasinya. . .

namun,
jika kita mengah dan terus berhenti,
maka
kita xkan tahu apa yg bakal ditempuh. . .

hidup jugak mcam satu pelaburan saham. . .

kita punya modal,
dan melabur dlam saham mana yg kita nak
tanpa
mengetahui nasib modal kita tu. . .
and. . .
kita jugak xkan tahu sama ada
in future kita dapat untung ataupun jugak
menanggung kerugian. . .

actually,
semalam masa nak tidur,
tibe2 aku terpikir psal sume ni. . . .

nak tulis semalam, tapi,
aku mengantuk sangat,
so
ak tulis hari ni, , ,
heuuu. . .
so,
no right, no wrong. . 
it's just my thought and idea. . .


aku pun skrg ni tngah
mengembara and melabur
for my future. . . .
well,
mysterious,dude. . .

and,
aku dah lalui mcam2 bende dah
slama hidup 20tahun kat dunia ni . .
ALHAMDULILLAH. . .

Pengalaman yg aku lalui tu,
mematangkan pemikiran aku jugak. . .
so,
the best teacher is our own experience. . .

This Is Life. . . .

We have to know 
how to handle it. . .

mintak tolong dengan ALLAH,
sebab
ALLAH yang menulis jalan cerita kita ni. . .
hanya
ALLAH yang Maha Esa. . .


renung2kan. . . .

wassalam. . .


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...