BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Monday, 7 April 2014

~Deep~

Assalamualaikum. . . .

too many things to do yet too little time. . .
rase mcm xsempat je. . .
kenapa begitu?
sedangkan masa tu lebih dari cukup dah Allah bagi kat kite. . .

cuba check and reflect balik amal ibadat kita. . .
adakah kita dekat, hampir ataupu dah jauh dari Allah?
kita sentiasa nak tinggalkan, jauhkan diri dari DIA,
sedangkan DIA, 
sentiasa dekat dengan kita. . .
saat kita jauh dari DIA,
DIA bagi ujian, dugaan pada kita..
kerana apa?
kerana DIA nak dengar rintihan kita. . .
DIA nak kite berdoa pada DIA. . .
DIA uji sebab DIA sayang..
kerana itu. . .

tapi kita,
bila kita diuji,
kita lebih banyak merintih pda teman2,
keluarga, fb,twitter. . .
untuk ape?
Allah uji sebab DIA nak kita rintih pda DIA. ..
tapi kita??
cakap mcm org yg xde iman,. ..
"kenapa aku diuji, kenapa???"
selalu kita ckap mcm tu,kan?

maka tidaklah Allah memberati hambaNYA melainkan
untuk kita beriman kepadaNYA. . .
jadinya,
kita pun kena yakinlah dgn ketentuan Allah. . .

setelah ribut taufan datang melanda,
pasti ada sang mentari yg kan muncul. . .
sama je dgn ujian Allah ni, sama je. . .
setelah diuji bertubi2,
yakinlah,
pasti ada sinar bahagia kan menanti kita. . .
jika tidak esok, luse,
pasti, pasti kita akan peroleh sesuatu. . .
yg penting sabar,yakin dgn ketentuanNya. . .


untuk pertama kalinya,
aku menerima kebenaran itu . . .
mulanya pahit utk ku terima. . .
sangat pahit. . .
tapi,
berbalik kepada ketentuan Illahi. . .
Allah jauhkan kita dari seseorang tu
pastinya bersebab. . .
walau sekuat mana kita pertahankan dia,
tapi, andai kata
sudah ketentuan Allah yg dia mmg bukan milik kita
mmg dia bukan jodoh kita,
makanya begitulah. . .
aku tahu,
bukan senang nak melepaskan org yg kita sayang 
pergi dari hidup kita, tapi,
yakinlah. . .
andai dia dgn kita,
bisa menambahkan lagi kemurkaan DIA,
untuk apa?
jika benar cinta,
pasti mahu ke syurga,kan?
walau saling tak memiliki,
pasti dan pasti,
kita nak sama2 menuju ke syurga. . .
itulah cinta yg sebaiknya. . .
menjadikan Allah dan syurga tujuan utama kita. . .

sudah cukuplah dgn rasa hampa,kecewa,sedih
melihat dia dgn yg lain.  . .
kerana apa?
kerana itu sudah ketentuan Illahi. . .
pasti ada insan yg jauh lebih baik dari dia
yg menantikan diriku,in shaa allah. . .
kalau tidak di dunia ini,
pasti dan pasti,
di akhirat kelak. . .
dunia ni pinjaman je,
jadinya,
jika mahu,
pohonlah pada Allah,
andai bisa,
aku ingin bersamanya di syurga kelak. . .
begitu. . .
cinta yg seikhlasnya adalah,
dgn melihat dia bahagia dgn org lain,
kita pun turut merasa bahagia. . .
in shaa allah. . .
aku juga begitu. . .
ku doakan dirimu bahagia bersama dirinya. . .

satu je pesanan aku utk diri kamu 

semoga berbahagia selalu bersama dirinya,ya?

sbagai kawan,
aku selalu doakan dirimu. . .


untuk diri aku sendiri,


alhamdulillah,
aku masih punya Allah :)

wassalam. . .


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...