BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Monday, 15 September 2014

~sebak seketika~

assalamualaikum. .. ..

ya Allah,
hectic nya hidup di sem 4 neh haa. . .

mcm2 bnde yg kene settle. . .

ni pun baru je balik dari perkhemahan. . .
and, its holiday!!!
after holiday,
pbs. . . 
after pbs,
mcam2 esaimen nak dihantar. . .
fulawehhhhhhhh. . .

penat weh penat. . .

and,
dah xlama lagi dah nak final exam sem 4. . .

busy baq hang,. . .
xterasa pun masa berlalu. . .
cepat sangat. . .

sepanjang masa yg berlalu tu lah,
aku rasa sebak. . .
sungguh. . .
sebak tatkala aku kenal siapa je yg ada masa aku susah,sakit. . .
sebak. . .
sungguh. . .
ramai yg ada hanya masa senang,
tapi,
bila part susah,
boleh kira berape ketul je yg betul2 ade. . .

tapi,
tu lah hidup . . .
aku kene tabah. . .

masa brkhemah mggu lepas pun aku rase sebak. . .
bila kita ingat kat org, tp
org langsung xpeduli pun pasal kau. . .
 bukan nak mintak balasan ke ape,
cume,
its common sense,peeps!! 

again.. . .
xpelah. . .
manusia. . .
mmg mcm tu. . .
masa ada,
xkan pernah nak hargai. . .
ce cube manusia tu dah xde,
mula la kau nak rase kehilangan. . .
betul kan gitu?

again. . .
xpelah. . .
pujuk sepujuk pujuknya hati yg sebak neh...
Allah ada . . .
yakin!
walau xdak sape dgn kau nanti,
yakin,
Allah selalu ada untuk kita.. .
manusia mungkin akan tinggalkan kau utk kesenangannya, 
tp Allah,
tetap kan selalu ada untuk buat kau senang. . .

simple rule,right?

bergantung pada Allah je,
jgn gatal nak bergantung kat manusia sbb sifat manusia 
tu sendiri lemah. . .
mana boleh kita berpaut pada yg lemah,
sbb kita akan jatuh. . .
berpaut pada Yang Maha Hebat,
nescaya,
kau akan kuat dgn izinNYA.. ..

doa moga2 hati dikuatkan olehNYA. . .

wassalam. . .

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...