BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Saturday, 9 February 2013

~Adakah ini hanya dugaanNYA?~

        ASSALAMUALAIKUM. . .


Uhm. . . 


hari ni aku penat sangat. . . .

lepas zohor tadi,
abah ajak ak ikut die g kenduri
since aku sorang2 je kat umah. . .

sebenarny ak menolak utk pegi,
namun, ak dipaksa jugak. . .

last2,
aku bersiap and pegi la jugak. . . .


abes makan kenduri,
abah ckap nk g umah nenek...
so,
heading to nenek's house. . .

mase ngah borak2 and makan2 kat umah nnek tu,
tibe2 je mak sedara aku tanye soklan. . .

mak sedara: "Qah, ado gewe doh?"

aku: "heh?, err... xdop. . . kito org udoh etek. . . xdop org nok..."

mak sedara: " haa. .. molek2... cik yah nk bui iqah<aku> ko anok saem cik yah. . . 
abah dio doktor, anok dio engineer. . .

aku: terdiam, terkedu, xtahu mane nak tengok, ape nak buat. . same goes with
my parents... the three of us mcm caught in action. .

ak ingat die gurau je. . .

namun,
lame2,
makin serius, makin byk soalan yg die tanye. . .

allahu. . .

baru semalam aku kata aku malas and
takut nak pikir sume ni. . . .

tup tup,
dah kene batang hidung sediri hari ni. . . .

tetibe,
mase odw balik dari umah nnek tu,
abah plak yg berbicara psal tu dgn aku.. . .

jgn bagi org harapan yg menggunung. . .
takut org terlalu berharap pada kita. . 

abah,
iqah xmintak sume ni. . .

sume ni berlaku tanpa dirancang pun. . . .

ALLAH. . .

bimbinglah aku utk mndapat jawapan kpd semua
persoalan yg timbul ni. . . .

P/S: maafkan aku seandainya tanpa ku sedar,
aku telah melukai dan membuat kamu menangis. . .
ketahuilah duhai insan,
aku tak pernah berniat mahupun merancang semua ni dari terjadi. . .
Maaf atas segala kesalahan,kesilapan yg aku dah buat. . .
ALLAHUALLAH. . .




wassalam. . . .



0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...