BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Saturday, 30 November 2013

~Tak sia-sia~

ASSALAMUALAIKUM . . .

Alhamdulillah,
masih diberi kesempatan utk brnafas. . . .

alhamdulillah jugak,
sbb aku diberi kesempatan utk keje. . .

wlaupun kejap,
tapi
aku yakin,
byk pngalaman yg bakal aku dpt nnti. . .

keje ape?
in shaa allah,
promoter cadbury. . .
heee. . .

sinonim dgn aku yg sukakan makanan,kan?
ops!

ok, dah. . .

bukan tu topik aku hari ni. .. .

smalam,
entah kenapa,
hati terdetik dan tangan pun menggedik
nak stalk org.  . .
sbenanrnya, bukan stalk,
aku cuma mncari kebenaran. . .
mncari panduan,mncari maklumat. . . .
hehhh. . .

then,
alhamdulillah . . .
Allah tu Maha Kuasa. . .

aku mintak petunjuk dari DIA,
dan alhamdulillah,
aku dapat cari ape yg patut aku tahu. . .

pda mulanya lpas tau kebenaran tu,
aku rasa agak terkilan,
tapi tak keterlaluan rasa terkilannya. . .
kerana apa?
kerana aku tak meletakkan hrapan yg tinggi,
sbb tu tak sakit mana pun 
utk jatuh utk sekelian kalinya. . .

ditipu,tertipu. . .
mungkin tu words yg betul utk describekan situasi ni. . .

aku tak pandai menilai. . .
aku mudah percaya cakap org. . 
aku mudah kasihankan org. . .
that's my weaknesses. . .
mungkin org tau and gunakan kelemahan aku
utk tipu and gunakan aku. . .
takpe,
still. . .
aku bergantung pada Allah. . .

sejauh mana kau mampu utk tipu aku,kan?
sbb aku takde pngharapan melainkan
aku mmilih utk brharap pada Illahi. . .
dan,
alhamdulillah. . .
Allah masih jaga hati,perasaan aku.  . .

pada org yg dah tipu aku tu,
takpelah. . .
kau brjaya tipu aku tapiiii,
brjaya hanya utk seketika je. . .
aku dah tau semuanya. . .

betul kata org tua,
jgn mudah percaya pda org,
kene jugak selidik latar belakang org
 agar kita ni
tak mudah ditindas. . .

alhamdulillah. . .

sbb dngar ckap org tua,
maka,
aku bertindak dgn cpat. . .
dan,
cepat juga aku dapat resultnya. . .

baik sungguh budinya hinggakan
aku hampir terpedaya. . .

manis sungguh celotehnya hinggakan
aku hampir terjatuh. . .

tapii,
bukan mudah. . .

teringat suatu ayat;
jika kita jaga solat, maka Allah akan menjagamu. . .

jika kita jaga hubungan dgn Allah,
maka Allah akan jaga yg selebihnya utk kita. . .
subhanallah. . .

yakin dgn qada' qadar dari Illahi. . .

utk waktu,saat ini,
biarlah aku sendiri. . .
mencari jalan pulang pada Illahi. . .



wassalam. . . .


0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...