BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Friday, 23 August 2013

~Allah Maha Mengetahui~

ASSALAMUALAIKUM. . . .. .

 Allah,
yg aku boleh katakan pada saat, waktu ini,
cuma ada satu perkataan,
ALHAMDULILLAH, ALHAMDULILLAH, ALHAMDULILLAH. . . .

Takde kata yg dpat aku katakan slain 
prkataan ALHAMDULILLAH. . . .

syukur ke hadrat Illahi. . . .

ALLAH Maha Mengetahui. . . .

takpelah. . .

anggap je ape yg trjadi ni,
sebagai balasan, kifarah dosa buat diri aku. . . .

sabar, teguhlah duhai hati. . .

boleh diibaratkan mati dihidupkan semula.. . .

aku harus kuat. . .

keluarga aku sangat memerlukan aku saat ini. . .
ALLAH,
aku butuh perlindungan dariMU buat
menjaga keluargaku. . . .

ape yg dah terjadi pada diri aku,
biar aku sje yg tanggung sendri. . .
biar aku sje yg pendam sndiri. . .

xdapat nak dikongsi. . .
xkan dapat nak dikongsi. . . .

hanya dapat dikongsi dan diluahkan 
pada Yang Esa. . .

terima kasih ALLAH,
krana telah hadirkan insan yg sangat baik. . .
pertemuan yg singkat tp
sangat bermakna yg dpt 
mengubah, menyedarkan aku. . .

hina sungguh terasa diri ni. . .
sungguh hina. . . .

 banyak nasihat beliau buat diriku. . .

pintu taubat masih terbuka luas
selagi belom kiamat. . .
aku yg tersedar dari mimpi yg sangat panjang ni,
bertaubatlah. . . .

selepas tersedar dari lena,mimpim igauan yg pnjang,
maka bersyukurlah. . .

ALLAH masih jaga kita. . .
ALLAH masih pegang hati kita. . . .

Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan? (Surah Ar-Rahman)


 ayat ini  menjelaskan nikmat Allah yang diberikan kepada manusia. . .

setiap kesenangan, kesusahan,
itu merupakan satu titik permulaan
nikmat dlam diri kita
sama ada kita sedar ataupun tidak. . .

jika kita sedar, maka kita tergolong dari
golongan orang yg bersyukur. . .
jika tidak?
maka tergolonglah kita dlam 
golongan org2 yg tidak brsyukur. . .

sekali lagi,
ALHAMDULILLAH. . .

walaupun sangat sakit aku rasakan
selepas mengetahui semua ini,
namun aku pasrah. . .
ini titik permulaan hidup aku yg baru,
in shaa allah. . . .

ALLAH uji sbb DIA sayang. . .

satu bende yg buat aku ingin menitiskan airmata. . .

jika kita tolong org yg sangat memerlukan bantuan kita dngan seikhlas hati, 
maka in shaa allah ALLAH akan membantu kita di saat kita terkapai2 kelemasan. . . .

janji ALLAH itu pasti,
ALLAH jua Yang Maha Berkuasa. . .

aku jugak nak ambik kesempatan ni,
aku nak mitak maaf, mohon ampun
pda sume insan yg aku kenal
atapun tak. . .
jika aku ade buat salah, maafkanlah aku.. . . .

aku khilaf dan mungkin semasa
aku melakukan salah,silap,
mungkin ade saatnya aku tak tersedar . . .

maafkan aku seikhlas hati kalian. . . .





akhir kata,
ALHAMDULILLAH.,
syukur ya ALLAH 
atas ketenangan yg Engkau berikan
kpadaku. . . .

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...