BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Friday, 1 June 2012

~Shocked~

Assalamualaikum. . . .

ya ALLAH,
Hanya Engkau Yang Maha Mengetahui
betapa letih, penat nye aku ase hari nih. . .

hari ni nenek buat kenduri kat umah,. .
sepupu ak kawen. . .

letih gile buat keje. . .

tadi lpas smbahyang zohor, 
ak rehat kejap. . .
then,
sepupu ak yg kawen tuh datang n
lepak ng ak. . .

hoh,
mule la buat perangai xmatured die tuh. . .
lepak ng kite plak. . .
xpelah. . .
then. . .
muke die tibe2 jadik serius. . .
haihh. . .
ak tkut lah nak bgi respon pape. . 

then,
die start tnye umor ak. .
ceh, xigt ke spupu sendiri umor bape?
sedey betol!
ak jawab lah 20. .

then,
again. . .
soalan cepumas terkeluar dari mulut die. . .
"iqah dah ade gewe<pakwe> ke belom??

ak cakap lah,
"hah?? gewe? xde. . .

pastu,
makin excited plak ak nampak die tuh. . .
die terus lah ckap something. . .

jeng.. jeng.. jeng. .. 
tadaaaaaaaaaaaaa. . . .



die cakap,



ade org cakap kat nenek kitorang,
ade org berkenan kat aku. .. 
eh??
terus muke ak blushing gila time tuh. . .
xtau mcm mne nak bgi respon. . .
then,
ak juz ckap la kat die. . .
"eleh, kak na nih. . . pandai sgt yo bergurau. . ."
sambil gelak2. . . well, nak tutup rase malu. . .


pastu, die trus tatap muke ak. . .
"heh, kak na serius lahh!! "


aku?
heh,
"xpayah la nak tipu kak na. . .
tau doh hari ni hari bahagio awak,
so xpyh la gurau bende2 gini. . ."

die ckap,
lelaki tu brkenan kat aku . .
ak ckap la. . 
sape die tuh??
mule2nye die xnak gtau sape lelaki itu,
but then,
lepas ak pakse,
baru die ckap. . .

lelaki tu duduk dkat je ng umah nenek aku. . .
bersebelahan ng umah nenek je. . .
and. . .
mak die tuh sepupu bapak aku. . .
so,
kire sedara jugak lahh. . .
and2. . .
die selalu jugak lah pegi ziarah umah aku tuh . .

haishhh. . .
aku terkejut gilaaaaaaaa. . .

then,
die tengok je muke aku. . 
hape2??
malu lahh..  .

then. . .

aku turun lah dgn jantung yg berdegup. . .

turun2 je,
 family lelaki itu sampai. . .
dalam hati aku,
tuhan je lah yg tau. . .

aduhaiiii. . .
nape la mesti ak tau psal tuh hari ni and
kenapalah die muncul time nih. . .
plus,
dah la besok umah die buat kenduri. . .
mak die mati2 suruh aku pegi besok. . .

aishhhh. . .
xnak lah akuuu. . .

bukan hape,
ak xnak lah knal2 dkat ng die. .
sedara ak plak tuh. . .
nope3. . .
naseb baiklahhh nenek ak xbgitau kat abah aku lagi. . .
kalau tak, masak aku kene nganjing. . .


sepupu aku nih. . .
nape lah die ade time die tuh ckap sal bnde tuh. . .

then,
ak ckap lah kat abg tengah ak psal ni. . 
abg ak sengih then die ckap,
"owh, anak die yg keje kat jabatan agama tuh ke?"
ak jawab la yg ak xtau. . 
xsure yg mne satu die tuh. . .
abg ak ckap yg pakai cermin mate tu lah. .
so,
sah la die yg dtg ng family die tadi tuh. . .
haishhh. . .
abg aku cume sengih je bile ak ckap yg ak xnak. . .
hahaha. . .
bertuah punye abg. . .

rupe2nye,
die pun ade yg berkenan nak dijadikan menantu tadi. . .
pak cik tuh beria-ia tnye abg ak. . .
hahaha. . .
padan muke. . .
xpelah,
die dah ade calon sediri pakcik oii.. . 
and,,
x lame lagi ak bakal terime sorng ag
kakak ipar. . .
insyaallah. . .

and. . .

me??

ak akan tetap begini. . .

nak kejar dulu cita2 and harapan arwah mak ak
yg nak sgt tengok aku jadik
CIKGU. . .

So,
aku akan lupekan segala hal yg lain,
sebab. . .
belom tiba masanya lagi. . .

masih ade baki 4 taun lebih lagi untuk
aku pegang title CIKGU tuh. . .

so,
ak mesti berusaha keras!!

jodoh tu semua ketentuan ALLAH. . .
Sape2 pun yg dah ditentukan jadik suami ak kelak,
insyaALLAH,
aku terime seadanya. . .

minggu nie penuh surprise dalam hidup aku. . .
*gelakgelakgila

wassalam. . . .

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...