BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Pages

Wednesday, 24 July 2013

~Saat Lafaz Sakinah~

Heningnya

Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula

Apa rasa

Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda

Adalah aku wali puteriku

Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya

Chorus

Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur

Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku

Iringilah

Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu


Mula2 dengar lagu ni,
aku xdpat nak grab liriknya,
since xbape nk jelas sgt.. so,
balik je bilik,
terus google lirik lagu ni. . . .

allahu allah. . .

trnyata mendalam sungguh lirik lagu ni. . . .

sayu, sebak tatkala dengar, hayati lagu ni. . .

mengalir jugak airmata. .. . .

lagu ni rupanya pesanan sorg ayah pada menantu lelakinya. . .

bagi tanggungjawab utk jaga puterinya. . .

sbb tu tajuknya saat lafaz sakinah. . .

mmg, mmg selepas akad,
sorg wanita tu diamanahkan pada suaminya,
tapi die masih milik ibubapanya. . .

wanita,
sekalipun aku,kau, dia dan kamu dah jadik isteri orang,
jgnlah pula lupa pada si ayah dan ibu
yg brsusah payah membesar, mnjaga, mndidikmu. . .

si suami kpada wanita,
wanita itu mmg tidak akan terputus tali ikatan
antara dia dgn kedua org tuanya....
jgn kamu lupa ikatan itu. . .

kebanyakan dari kita,
after nikah,
kita lupa tanggungjawab pada org tua kita. . .
nauzubillahi min zalik. . .

ingat asal usul kita dari mereka. . .
tanpa mereka,
xkan lahir kita kat dunia ni. . .

abah,ma,
in shaa allah,
iqah xkan lupakan jasa,pengorbanan abah,ma. . .

maka,
dgn itulah abah,
iqah akan turuti sgala kemahuan abah. . .

in shaa allah,
bakal calon suami iqah,
abahlah yg tentukan. . .

jika dia baik pda abah,
maka, in shaa allah,
baik jugalah juga pada iqah. . .

iqah xnak cari org yg xleh nk hargai abah. . .

biarlah suami iqah nanti,
bukan hanya jadi menantu abah,
tapi dia jugak leh jadik anak lelaki abah.. . .

maknanya kat sini,
hubungan antara kita rapat. . .

xperlu la sampaikan iqah kene pilih. . .

itu maksudku.  . .

in shaa allah,
jika baik diri kita,
maka in shaa allah, baik jugalah bakal suami/isteri kita. . .
namun,
jika sebaliknya yg berlaku,
pasti ada sesuatu hikmah. . .
jika dpat jodoh yg kurang sesuai,
tu maknanya, ALLAH nak kita
bimbing dia. . .

husnunzhon pada takdir Allah.. . . .








wassalam. .  . ;(

0 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...